Thursday, June 18, 2009

''PERANG SIBER''

Selain melakukan serangan military kepada negara2 seperti Iraq, Afganistan dan Palestin terutamanya, Zionis beserta konco-konconya terus melakukan serangan siber atau lebih dikenali dengan serangan pemikiran.Mari kita lihat apakah serangan siber yang telah Berjaya dilakukan oleh mereka.
Antara yang telah dilakukan adalah :
1.MEMPERBANYAKKAN HIBURAN
Hal ini khusus kepada golongan belia dan remaja Muslim. Bila kita kata hiburan, ini termasuklah semua jenis tarian, permainan, nyanyian , fesyen dan lain-lain. Pada zaman kini, kaedahnya semakin canggih seperti menerusi program reality TV dan internet yang dengan mudah remaja-remaja tededah dengan hiburan.
Program hiburan ini secara halusnya telah merosakkan akhlak remaja.Ini dihuraikan oleh mereka, “ Kita mesti bekerja keras bagi meruntuhkan akhlak dan moral manusia daripada segala segi lapangan, supaya dengan mudah kita dapat menguasai mereka”.
2. MENJAUHKAN UMAT DARIPADA ALQURAN

“ Selama Al-Quran ini berada di tangan kaum Muslimin, selama itulah Eropah tidak mungkin menguasai Timur, selamanya itu juga Eropah tidak akan hidup aman” ~ Gladstone, PM Britain~

Al-Quran adalah sumber kekuatan umat. Orientalis barat yang mengkaji Islam mendapati sendiri kehebatan Tamadun Islam terletak pada keakrabannya pada Al-Quran. Perdana Menteri Britain yang menyedari hakikat itu tela mewujudkan ‘kelas agama’ kepada anak-anak peribumi, Alquran di ajar tetapi sekadar membaca, bukan untuk diifaami isi kandungannya. Al-Quran dijadikan pedoman hidup dan juga insprasi bagi melakukan penyelidikan saintifik oleh barat . Jika mereka orang bukan Islam menggunakan sumber A-Quran, bagaimana pula kita? Bukankan holly Quran adalah buku panduan kita?
3.MERUNTUHKAN SITEM KHALIFAH

Zionis dan musuh-musuh Islam terus berusaha supaya umat Islam tidak merasai kepentingan khalifah, ketua seluruh umat di dunia. Mereka berusaha menanamkan bibit perbezaan antara bangsan dan Negara. Kesatuan umat dipecah-belahkan.
Kemudian wujudlah senario Muslim Arab berasa lebih hebat berbanding Muslim Turki, Muslim UEA lebih hebat berbanding Muslim Yaman, Muslim Malaysia lebih hebat berbading Muslim Bangladesh. Sedangkan Islam mengajar bahawa kemulian disisi Allah bukan dilihat menerusi warna kulit , harta, kecerdikan dan sebagainya malah kemulian disisi Allah adalah mereka yang paling bertakwa.

Yahudiyang memusuhi Islam jiga komited dalam peperangan siber selain peperangan militari. Malah mereka bekerjasama dengan sesiapa sahaja yang memusuhi Islam. Pastikah kita selamat daripada sebarang 'peluru sesat' dalam peperangan ini? Adakah aku, engkau dan yang lain2 mahu menjadi penonton kepada sebilangan umat yang 'cedera parah' dalam peperangan ini?

Wallallahualam

"kemuliaanku kerna ISLAM"

2 comments:

Izzan Fahat said...

salam alaik...ana stuju dgn enti

sufi_sakinah said...

terima kasih..mari sama cr penyelesaiain..best solution penyelesaian bermula pada dri sendri.